اگر گزارش الجزیره درست باشد، آمریکا قرار است 17 بانک را از تحریم ها خارج کنند. حالا چه تضمینی وجود دارد که کاخ سفید مجددا همه اینها را به بهانه هایی مانند مبارزه با تروریسم و... تحریم نکند؟ زیرا تنها مورد اختلاف و تنش که منجر به تحریم علیه ایران شده، مسئله هسته‌ای نیست
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه ای برای گرانی بنزین نداریم، گفت: دولت قبل باید پاسخ دهد که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرد؛ بیش از نیمی از کل اوراق ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل است.
پویان گفت:آن‌ها که از ما می‌پرسیدند چرا بیشتر روی منابع تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. باید گفت ما برای سودبیشتر و متناسب بانیاز بازار باید تقاضای امروز انرژی را پاسخ دهیم نه آینده را.
مسئولان این شهر و البته فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید پاسخ این پرسش را بدهند که چطور یکی، دو روز قبل در جریان مراسم عید قربان، جشنی به اسم «جشن محفلی‌ها» در ورزشگاه امام رضا با حضور پرشور خانواده‌ها برگزار می‌شود و کسی نگران زیرساخت نیست؛ ولی برای فوتبال، اسم این ورزشگاه خط می‌خورد؟ این دوگانگی که در برنامه‌های مشابه، زنان در کنار خانواده‌های‌شان می‌توانند روی سکوی ورزشگاه بنشینند؛ ولی برای تماشای فوتبال حق ورود به ورزشگاه را ندارند، از کجا نشئت می‌گیرد؟ آیا در این شهر هم «زیرساخت» درست مثل ورزشگاه آزادی، فقط برای برنامه‌های غیرورزشی مهیاست؟
اگر قرار است جلسه شورای عالی تشکیل شود باید برای یافتن پاسخ این سؤال باشد که چرا با اینهمه صرف بودجه، بکار گرفتن نیرو، اختصاص دادن اینهمه ساختمان و تجهیزات، ایجاد آنهمه سازمان و تشکیلات و انجام آنهمه تبلیغات دینی، امروز کار جمهوری اسلامی به جائی رسیده که نیازمند بازنگری در آئین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز است؟
دیگر پرسشی هم که هنوز بسیاری از مخاطبان برایش پاسخی پیدا نکرده‌اند مربوط به سانسور تصاویر خوشحالی پس از گل بازیکنانی است که پیراهن‌شان را از تن درمی‌آورند. چه ایرانی، چه خارجی، این صحنه‌ها مشمول سانسور می‌شود. با وجود این، چنین پرسشی بدون پاسخ مانده که چطور تلویزیون شنای مردان را پخش می‌کند، ولی از نشان‌دادن بالاتنه مردان فوتبالیست طفره می‌رود. یا اینکه چرا باید نشان‌دادن بالاتنه مردان در سریال‌های تاریخی و خارجی بدون ایراد باشد، ولی فوتبالیست‌ها شامل تحریم شوند؟
طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل به شورای نگهبان بر می‌گردد
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد؟ گفت: از واحد‌های تولیدی بپرسید کدام یک از نیاز‌های تولید را با ارز بازار آزاد تامین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به دنبال طرح این پاسخ رفت که چرا نتوانسته‌ایم، سند تحول را اجرایی کنیم.
«زیدوند» در پاسخ به این سؤال‌ها که چرا در این مرکز سیستم اطفای حریق وجود نداشته، یک معلول ذهنی همراه با بیمار اعصاب و روان در مرکز بستری بوده یا چرا یک فرد دارای معلولیت باید به ابزاری مثل «فندک» دسترسی داشته باشد؟ می‌گوید: «ساختمان به سیستم اطفای حریق مجهز بوده، اما سنسور‌ها به‌موقع عمل نمی‌کنند. اینکه یک معلول ذهنی در کنار یک بیمار اعصاب و روان پذیرش شده نیز از‌جمله تخلفاتی است که بهزیستی استان در قبال آن واکنش داشته و با رد صلاحیت و سلب اعتماد از آن، مجوز فعالیت را باطل اعلام کرده است».
حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی اظهار کرد: در پاسخ به این سوال که چه کنیم مردم با ما مثلاً به عنوان مسئول آشتی کنند و در ایام انتخابات در پای صندوق حضور فعال داشته باشند، باید پیش از هر چیز برخی مسائل ریشه‌ای را تبین کرد. رضایت یا عدم رضایت مردم از ساختار قدرت پدیده‌ای بدون علت نیست. باید بنشینیم و ببینیم چرا همان مردمی که بیش از ۴۰ سال پشت سر انقلاب ایستادند و به خصوص در زمان حضرت امام در کنار مسئولان ایستادند، اکنون به معترض بدل شده‌اند. در حال حاضر به گفته برخی از صاحب‌نظران اکثریت مردم به معترض و منتقد بدل شده‌اند، البته گمان بر این است که این اکثریت ضمن آنکه معترض هستند و وضعیت برای آن‌ها رضایت‌بخش نیست، به دنبال براندازی نیستند.
ای کاش کارشناسان و متولیان این امر به این سوال پاسخ دهند که چطور و چرا هنوز باگ‌های این سیستم در کنکور که به بروز تقلب و لو رفتن سوالات منجر می‌شود، با وجود اینکه تجربه برگزاری این آزمون سال‌های سال است در ایران وجود دارد، مشخص نشده است؟! و آیا این شبکه اینترنت است که به عنوان مقصر ابزار مورد استفاده باید مختل یا قطع شود؟
چین از این طریق یک سابقه حقوقی ایجاد کرده که می‌تواند موجب تشویق دشمنان تمامیت ارضی ایران شود و در نهاد‌های چندجانبه بین‌المللی محل رجوع باشد. چین که خود در خانه شیشه‌ای نشسته و به اراده مردم تایوان برای استقلال و اعتراض کشور‌های آسه‌آن به اشغال جزایر متعلق به آن‌ها در دریای جنوبی چین با تهدید و مانور نظامی پاسخ می‌دهد، چرا باید به سوی خانه دیگران سنگ پرتاب کند.
علی مطهری نوشت:آقای تاج باید به مردم پاسخ بدهد که چرا مربی‌ای که در کارش موفق بود باید در آستانه این جام عوض می‌شد.
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: شرکت مخابرات باید پاسخ دهد که چرا در این وضعیت گرانی‌ها، حق اشتراک یا آبونمان تلفن ثابت را ۲۰ هزار تومان کرده است.
محمودزاده، نماینده مهاباد: در یک ماه گذشته براساس آمار‌های غیررسمی ۱۰۵ نفر در مناطق کردنشین کشته شده اند / آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است/ چرا به فشار‌ها و امنیتی کردن فضای شهر‌های کردنشین پایان نمی‌دهید؟ / به خاطر کشتن کولبران و سوخت بران از وزیر کشور طرح سوال کردم، اما رئیس کمیسیون امور داخلی می‌گوید سوال شما را فعلا به صحن نمی‌فرستم؛ می‌گوید از من به رئیس مجلس شکایت کن _ جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی مجلس: سوال نماینده مهاباد در خصوص کولبران از سوی وزارت کشور در حال بررسی است / سوال او درمورد مهسا امینی موضوعیت نداشت، چون پاسخ آن به تمام ملت ایران داده شده / نباید مجدداً در داخل مجلس انقلابی بیاییم و فتنه‌ای برپا کنیم
زاوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا واردات خودرو‌های فرانسوی ممنوع شده است، گفت: به اعتقاد بنده دلیل این موضوع دیدار مکرون رئیس جمهور فرانسه باید برخی از مخالفان ایران بوده است، در واقع این تصمیم یک حرکت نمادین بوده که انجام شده، زیرا قبل از اعلام ممنوعیت، خودرو‌های فرانسوی در لیست واردات وجود داشته اند.
مقابله با تهدید رسانه‌ای باید ناظر بر داخل باشد؛ اگر دشمن می‌تواند با مردم حرف بزند؛ ما چرا نتوانیم؟ پاسخ ایران اینترنشنال، تهدید ریاض نیست. سعودی باید تنش از بابت ایران بلزرد، اما به سبب جنایت‌های بی‌شمارش در پهنه غرب آسیا.
R.D.S یا همان RADIO DATA SYSTEM یک سیستم هشداری در خودروها است که می تواند از تصادفات و ترافیک جلوگیری کند؛ اما باید دید چرا بعد از گذشت ۵ سال هنوز این سیستم در ایران اجرا نشده است.
رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید۱۹ گفت: روال طبیعی تکامل ویروس این است که بتواند انتشار پذیری بیشتری پیدا کند و از پاسخ سیستم ایمنی بدن فرار کند که از طرف مقابل شدت بیماری‌زایی‌اش کاهش می‌یابد. روند طبیعی باید چنین باشد، اما وقوع اتفاقات دیگر که غیرقابل پیش‌بینی باشد هم نباید دور از انتظار باشد؛ چرا که به یاد داریم در ایام کرونا اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی زیادی را هم تجربه کردیم.
سند استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که مدت‌ها در انتظار آن بودیم بیش از آن که پاسخی درباره رویکرد کاخ سفید به بحران‌های جهانی باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد. استراتژی جدید همانند آن که بگوییم برای توقف آتش سوزی خانه‌ها با آتش افروزان همکاری خواهیم کرد.
دکترای طب ایرانی در پاسخ به اینکه چرا کلسترول و تری گلیسیرید باید اندازه معینی داشته باشند گفت: رسوبی در عروق ما ایجاد می‌شود که در درازمدت می‌تواند موجب سفتی و تنگی عروق می‌شود. هنگام پمپاژ قلب، وقتی عروق نرم است، انتهای عروق با جریانی ثابت همراه است، اما وقتی عروق سفت است؛ جریان با پمپاژ قلب بالا و پایین می‌شود که خون‌رسانی به اندام‌های مختلف و حتی خود قلب را مختل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر بازداشت یکی از مشاورانش در وزارتخانه گفت: یک نفر از مقامات اطرافیان ما بازداشت شده و ما اطلاع نداریم به چه دلیل بازداشت شده است. شاید افرادی از نظر سیاسی با من زاویه داشته باشند، اما اگر کسی در موضوع اقتصادی مسئله‌ای داشته باشد، حتی اگر چشمم هم باشد باید تخلیه شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد، اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه شما را تعیین می‌کنیم.
سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: نمی‌توان به برخی جملات شعاری و کلی‌گویی وزیر امور خارجه، تیم مذاکره‌کننده و به‌خصوص باقری‌کنی اکتفا کرد. ما باید این انتظار و درخواست را از دستگاه سیاست خارجی داشته باشیم که روشنگری درباره مذاکرات داشته باشد. اکنون نمی‌دانیم آنچه ایران در سایه پاسخ مکتوب به متن مدنظر اتحادیه اروپا ارسال کرد، دربرگیرنده چه مواردی بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ